تعطیلات نوروز

با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو و نوروز باستانی به اطلاع مشتریان گرامی میرسانیم دفاتر صرافی توریست در ایران، مالزی و استرالیا از تاریخ ۲۶ اسفند (۱۶ March ) لغایت۷ فروردین (۲۶ March ) تعطیل میباشد .

نوروزتان پیروز
هر روزتان نوروز

هشدار امنیتی بانک‌ها به مشتریان

برخی بانک‌ها نسبت به ایمیل‌هایی که از سوی آنها برای مشتریان ارسال می‌شود، هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اخیرا از سوی برخی بانکها برای مشتریان ایمیل‌هایی مبنی بر دریافت اطلاعات و تکمیل فرمهای ارائه شده ارسال می‌شود. این در حالی است که بنابر اعلام این بانکها، آنها به هیچ عنوان چنین ایمیلی برای مشتری نفرستاده‌اند.

آنطور که بانکها اعلام کرده‌اند این ایمیل‌ها که درخواست تکمیل اطلاعات به منظور حفظ حساب را ارائه می‌کنند، با هدف کلاهبرداری از مشتریان است. از این رو مشتری نباید به هیچ عنوان فایل پیوست ارسالی را دانلود کرده یا روی آن کلیک کند.

این در حالی است که همواره مسایل امنیتی بانکها از چالش‌های این بخش بوده و با وجود تمامی تدابیری که از سوی بانک مرکزی و بانکها برای حفظ امنیت شبکه انجام شده بازهم چندی پیش بود که جلالی – رئیس سازمان پدافند غیرعامل – در اظهاراتی درباره امنیت بانکداری الکترونیک، با بیان اینکه «بخش مربوط به جرائم در حوزه کار پلیس قرار می‌گیرد، اما این‌که چقدر در سامانه‌های بانکی پایداری داریم، موضوع دیگری است»، گفته بود که با توجه به این‌که بخش زیادی از سامانه‌های بانکی کشور در بانک مرکزی وابسته به سامانه‌های خارجی است، آسیب‌پذیری‌هایی در این زمینه وجود دارد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در بانک‌های کوچکتر، معمولا استفاده از سامانه‌های داخلی مورد توجه قرار گرفته و ما آنها را تحت کنترل داریم گفته بود که با این وجود از نظر سازمان آسیب پذیری در بانک مرکزی و در حوزه سامانه‌های بانکی جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

با این وجود بانک مرکزی نظر دیگری دارد؛ به گونه ای که ناصر حکیمی – معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی – با تاکید بر اینکه از نظر بانک مرکزی امنیت در حوزه بانکداری الکترونیک وجود دارد تاکید کرد که اگر بانکداری الکترونیکی امنیت ندارد، چگونه روزی ۳۰ تا ۴۰ میلیون خرید انجام شده و از حساب کسی هم به صورت غیر مجاز برداشت نمی‌شود؟

به هر حال با توجه به اینکه بنابر اعلام رییس سازمان پدافند غیرعامل بالغ بر ۸۰ درصد جرائم سایبری مربوط به موضوعات اقتصادی می‌شود، مسایل امنیتی شبکه بانکی به عنوان مهمترین حوزه پولی در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود، چرا که احتمال بروز کلاهبرداری و اختلاس در شبکه بانکی کم نیست و این شبکه در سالهای گذشته تجربه‌های بزرگی از جمله اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را با خود به همراه دارد.